Regulamin XV Biegu Rolnika w Popowie

Wójt Gminy Grajewo Grzegorz Górski
oraz Klub Sportowy „Maratonka” Grajewo
i Mieszkańcy wsi Popowo
serdecznie zapraszają na:

XV Bieg Rolnika
Mistrzostwa Województwa Podlaskiego LZS Rolników
Popowo, 21 września 2024 r.

Zadanie współfinansowane ze środków Fundacji Lotto im. Haliny Konopackiej

Organizatorzy i współorganizatorzy:

Wójt Gminy Grajewo, KS Maratonka Grajewo, Województwo Podlaskie, Fundacja Lotto, Sołectwo Popowo, Koło Gospodyń Wiejskich w Popowie, Podlaskie Zrzeszenie LZS w Białymstoku, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP Oddział Gminny w Grajewie, Straż Gminna Gminy Grajewo, OSP gminy Grajewo, MOSiR Grajewo, 10-5 Hufiec Pracy Grajewo.

 

Bank Spółdzielczy w Szczuczynie, SM Mlekpol,  Saldo Plus, Intermarche Grajewo, Biał-Rol, Saldo Plus, YASAM, Zakład Przetwórstwa Mięsnego Zagłoba, PPHU "JĘDRUŚ", Erbud, Unidrog, KOP-Trans Waldemar Modzelewski, Piekarnia Konopki, MARPO Mariusz Buziewicz, Budokan II Wawrzyniec Stypułkowki, Nawitronik, Green Genius, BGE Atlas, ADLERagro, IdeaMotors, Agrocentrum.

Współpraca medialna:

www.e–grajewo.pl, www.grajewo24.pl

1. Program XV Biegu Rolnika

Miejsce i termin:
Boisko piłkarskie, świetlica wiejska w Popowie, 21.09.2024 r. (sobota) od godz. 10.00

Program:

10.00 zbiórka uczestników i uroczyste otwarcie,

10.15 dziewczęta w wieku przedszkolnym (rocznik 2018 i młodsze)   150 m,
          chłopcy w wieku przedszkolnym (rocznik 2018 i młodsi)   150 m,

10.20 dziewczęta w wieku 7 - 8 lat (roczniki 2017 i 2016)   250 m,
          chłopcy w wieku 7 - 8 lat (roczniki 2017 i 2016)   25
0 m,

10.35 dziewczęta w wieku 9 - 10 lat (roczniki 2015 i 2014)   500 m,
          chłopcy w wieku 9 - 10 lat (roczniki 2015 i 2014)   500 m,

10.50 dziewczęta w wieku 11 - 12 lat (roczniki 2013 i 2012)   750 m,
          chłopcy w wieku 11 - 12 lat (roczniki 2013 i 2012)   750 m,

11.05 biegi integracyjne,

11.10 dziewczęta w wieku 13 - 14 lat (roczniki 2011 i 2010) 1000 m,
          chłopcy w wieku 13 - 14 lat (roczniki 2011 i 2010) 1000 m,

11.30 bieg główny około 5000 m (kategoria open oraz rolników) i bieg w stronę zielonej energii ok. 2000 m (kategoria gospodyń wiejskich i prawdziwych amatorów oraz nordic walking) – start wspólny. Trasa nie jest atestowana. Zawodnicy będą sklasyfikowani tylko na dystansie, jaki zadeklarują w biurze zawodów.

Około godz. 12.45 ogłoszenie wyników, wręczenie nagród, spotkanie integracyjne, ciepły posiłek, poczęstunek, napoje, kawa, herbata.

Uwaga: Dekoracja zawodników w kat. dzieci i młodzieży następować będzie po ukończeniu danego biegu.

2. Trasa biegu na 2 km i 5 km

Trasa będzie oznakowana, zabezpieczona przez wolontariuszy.

5000 m (bieg główny) - start na drodze asfaltowej przed świetlicą wiejską w stronę zabudowań wiejskich, po 300 m skręt w lewo, po kolejnych 200 m - w prawo na drogę szutrową w stronę Wojewodzina, po 1400 m skręcamy w prawo w drogę szutrową. Tą drogą biegniemy 600 m i tu nawrót oznakowany winderem Maratonki (połowa dystansu - 2500 m). Wracamy tą samą drogą. Meta będzie w miejscu startu.

2000 m (bieg w stronę zielonej energii) - start w tym samym miejscu co bieg główny, po 300 m skręt w lewo, po kolejnych 200 m - w prawo na drogę szutrową w stronę Wojewodzina, po 1400 m skręcamy w prawo w drogę szutrową i po 100 m jest meta przy wiatraku, gdzie odbędzie się wręczenie medali. Następnie biegacze zostaną odwiezieni autobusem na linię startu.

Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania przepisów kodeksu drogowego oraz wskazówek organizatorów.

3. Uczestnictwo i zgłoszenia

Uczestnictwo.

Do startu w biegu głównym dopuszczeni zostaną zawodnicy(–czki), którzy ukończyli 16 rok życia oraz posiadają aktualne badania lekarskie lub podpiszą oświadczenie o braku przeciwwskazań do udziału w zawodach i starcie na własną odpowiedzialność. Od zawodników niepełnoletnich biorących udział w biegu głównym wymagana będzie pisemna zgoda rodziców.  Zawodnicy (–czki) w trakcie biegu nie są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków i startują na własną odpowiedzialność. Przyjęcie numeru startowego bądź karty startowej jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu.
Uwaga! Opłaty startowej nie ma!

Zgłoszenia
Zgłoszenia imienne do udziału w biegu głównym (5 km) i biegu w stronę zielonej energii (2 km) przyjmujemy na stronie www.elektronicznezapisy.pl do 19.09.2024 (należy podać imię i nazwisko, rok urodzenia, miejscowość, województwo i/lub przynależność klubową, wybrać dystans (5 km lub 2 km) kategorię - open, rolników, gospodyń wiejskich, strażaków ochotników i prawdziwych amatorów, nordic walking). Można będzie się zapisać w dniu zawodów od godz. 9.00 do godz. 11.00 w biurze zawodów. Przygotujemy 100 pakietów startowych, które w pierwszej kolejności otrzymają zawodnicy zgłoszeni internetowo. Lista zgłoszonych zawodników będzie dostępna na stronie www.maratonka.pl. Do weryfikacji zawodników potrzebny będzie dokument tożsamości ze zdjęciem oraz w przypadku rolników – decyzja o podatku gruntowym lub inny dokument potwierdzający przynależność do tej kategorii, posiadanie kijków w kategorii nordic walking, zaś w przypadku kategorii gospodyni wiejskiej, strażaków ochotników i prawdziwych amatorów – bieg dla chętnych - bez potwierdzenia.
Fakt zamieszkiwania lub zameldowania na wsi nie jest wystarczający do zakwalifikowania zawodnika do kategorii rolników (ostateczne rozstrzygnięcia podejmuje Komisja Sędziowska). Rolnikiem jest osoba, której głównym źródłem utrzymania jest hodowla zwierząt lub produkcja roślinna.

Dodatkowe informacje można uzyskać:
tel. 604 550 860, e–mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
t
el. 516 109 383, e–mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Interpretacja Regulaminu Imprezy należy do Organizatorów, a sprawy sporne wynikające z uczestnictwa w biegach rozstrzygać będzie Komisja Sędziowska.

4. Klasyfikacja i nagrody

W biegu głównym:

– żywy kogut dla zwycięzców biegu na dystansie 5 km w kat. open mężczyzn i kobiet,

– puchary dla zwycięzców biegu na dystansie 5 km w kat. open mężczyzn i kobiet,
puchary Sołtysa wsi Popowo w biegu w stronę zielonej energii,

– w kategoriach open kobiet i mężczyzn – za miejsca I-III nagrody rzeczowe (dystans 5000 m),

– w kategoriach rolników kobiet i mężczyzn – za miejsca I-VI nagrody rzeczowe na dystansie 5000 m,
 w kategorii gospodyń wiejskich i prawdziwych amatorów (2000 m) nagrody rzeczowe za miejsca I-VI kobiet i mężczyzn,

– okolicznościowe medale i upominki dla pierwszych 100 zawodników, którzy ukończą bieg główny lub bieg w stronę zielonej energii, lub marsz nordic walking.

w biegach towarzyszących za I–III miejsca okolicznościowe medale i pamiątkowe medale za miejsca IV–X.
Słodycze dla wszystkich uczestników.

5. Wydarzenia towarzyszące

Pokaz sprzętu wojskowego, wata cukrowa, malowanie twarzy, degustacja potraw Koła Gospodyń Wiejskich w Popowie.

6. Kontakt

Wiesław Jerulank tel. 604 550 860, e–mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Waldemar Szycik  tel. 516 109 383,  e–mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.